Thursday 6 February 2014

Tahun baru Cina 2014!

Salam All,

Cik nin nak kongsi sambutan tahun Baru Cina di tempat cik nin bekerja sekarang.

Hanya beberapa perkataan cik nin nak gambarkan. Meriah. Happening. and Exciting. Walaupon maksud gambaran cik nin tu hampir sama sahaja.
Limau dan Angpau untuk Singa.

They Coming!!
 Singa-singa tersebut akan datang ke setiap tingkat bangunan pejabat. Menurut kepercayaan mereka, ianya bertujuan untuk memberikan tuah  atau "luck" kepada perniagaan syarikat dan pekerjanya.
bermula nya upacara untuk masuk ke setiap bilik pejabat dan meja-meja untuk Singa tu "makan" limau yang dihidangkan dan menerima angpau yang diberikan dengan seikhlas hati.

Singa tu tengah "makan" limau-limau yang dihidangkan.

Excited dengan Singa-Singa ni. Cik nin kacau diorang tengah "bersantap". haha

tiba giliran Singa "makan" limau di meja Cik nin. 

Yeesang time!!!

Nampak tak??? meriah kan...

Hasil nya!! hahahaha
Terima kasih untuk pengalaman yang menarik ni...Cik nin suka dengan Malaysia yang mempunyai pelbagai agama dan kaum. Dari situ, satu negara dapat menikmati kepelbagaian budaya dan cara hidup setiap agama dan kaum. Dari segi makanan juga menjadi salah satu perkara yang sangat menyeronokkan.

Cik nin berdoa dan berharap agar Malaysia akan terus berkekalan dengan keamanan walaupon tidak dinafikan terdapat percanggahan pendapat dan percakaran. Tetapi masalah itulah yang boleh mematangkan Malaysia dan penduduk Malaysia agar lebih bersikap teloransi dan hormat-menghormati antara satu sama lain tidak kira agama dan kaun. Di ceruk negara mana pun tetap ada masalah. cuma bagaimana Malaysia dan penduduk Malaysia mengatasinya. Kita semua adalah Bangsa Malaysia.

No comments :

Post a Comment